Blog

Novinky ze světa PrestaShopu…

Peevo – první online pivní výčep

V 1presta.cz jsme vytvořili eshop Peevo.cz, který je pravým unikátem ve světě eshopů – jedná se o první český pivní výčep, který funguje kompletně online. A jak? Vyberete pivo z široké nabídky eshopu, kde vám jej čerstvě načepují a doručí ve vzduchotěsných lahvích až ke dveřím. Jednoduše si u objednávky vyberete preferovaný čas doručení a dobře vychlazené pivo bude ještě dnes u vás.

 

Timeout

Vytvořili jsme e-shop pro Timeout. Na tento e-shop a na další naše práce se můžete podívat zde, v záložce Reference.


 

PrestaShop a ukládání cookies

Podle nařízení Evropské Unie o ochraně osobních dat (GDPR) platného od 25. května je každá společnost shromaždující cookies soubory za účelem marketingu povinná informovat zákazníky o zpracovávání jejich cookies a vyžádat od nich souhlas přes takzvanou Cookies lištu – vyskakovacího panelu, který zákazníkům řekne, co se s jejich daty děje.

Proto jsme si pro Vás připravili modul, který tohle jednoduše vyřeší.

Cookies Modul od 1Presta.cz přidá do Vašeho e-shopu konfigurovatelnou vyskakovací lištu, která návštěvníka informuje o tom, že ukládáte jeho cookies soubory. Text modulu je plně konfigurovatelný, je možné upravit vzhled lišty (průhlednost, barva textu a pozadí) i pozice lišty (nahoře nebo dole na stránce).

Modul je možné objednat zde.


 

GDPR modul pro PrestaShop

25. května 2018 vejde v platnost GDPR (obecné nařízení pro ochranu osobních dat) – nová legislativa platící pro všechny eshopy v rámci Evropské Unie. Cílem modulu je pomoci Vám připravit Váš obchod na to, aby byl v souladu právě s tímto nařízením.

Co to pro Vás znamená?

Všechny společnosti shromažďující osobní údaje zákazníků musí dodržovat regulace GDPR, jinak jim hrozí pokuta až v řádech 20 mil. EUR. Tím, že se na tuto legislativu předem připravíte, se nebudete muset stresovat na poslední chvíli a zároveň takto dokážete svým zákazníkům, že Vám se svými osobními údaji opravdu mohou věřit.

Pokud Vaše společnost sídlí v Evropské Unii a/nebo prodává zboží občanům EU, musíte se řídit GDPR. Naším záměrem bylo vytvořit modul, který Vám co nejlépe pomůže všemu porozumět a splnit všechny podmínky a požadavky stanovené v tomto nařízení. Modul bude obsahovat potřebné funkce a předvyplněné texty splňující podmínky GDPR:

Obsah modulu:

  • souhlas při registraci a objednávce
  • zákazník může zažádat o smazání osobních údajů
  • upozornění administrátora obchodu e-mailem
  • manuální správa požadavků z administrace
  • automatické exportování dat zákazníků
  • souhlas od existujících zákazníků
  • editace dat přímo v zákaznickém účtu
  • obnova hesla 
  • povolení ke sběru dat (formuláře, cookies)
  • a další…

                                                        Cena modulu je 995,- Kč.


Na mobilech záleží.

Mobily vládnou internetu a jsou pro e-komerci čím dál tím důležitější. Minulý rok bylo zjištěno, že 51,3 procent celkových návštěvníků internetu používá k surfování právě mobily či tablety a je jenom logické, že čim dál tím víc lidí nakupuje na internetu právě z mobilů. Jen v Evropské unii se od roku 2010 zvýšil počet mobilních transakcí z pouhých tří na 36 procent, a toto číslo stále exponenciálně roste. Celosvětově se za poslední dva roky zvýšilo procento mobilních plateb v internetových obchodech z 40 na 58,9 procent – více než polovina plateb je tedy prováděna právě z mobilních zařízení. Vítejte v jednadvacátém století!

 

Co to tedy znamená pro váš obchod?

Je třeba se zamyslet nad tím, jak nejlépe optimalizovat svou webovou stránku pro mobilní zákazníky. Tito lidé většinou nemají čas se zdržovat – nákup tedy musí pro ně být co nejkomfortnějším zážitkem. Tady je pár statistik, které to dokazují:

– Mobilní zákazník na stránce stráví v průměru 70 vteřin.
– 28 % lidí nakupujících z mobilů spěchá.
– 1 ze 3 zákazníků kupuje produkt na první stránce, kterou najde.
– 65 % zákazníků je jedno, odkud kupují, pokud našli svůj produkt
– 59 % zákazníků se vrátí k obchodu, kde byl proces platby rychlý

Připravte se na mobilní zákazníky.

– 40 % lidí okamžitě opustí stránku, pokud není optimalizovaná pro mobilní telefony. Responzivní design stránky nepomůže jen zákazníkům, ale i vám: optimalizované stránky se ve výsledcích vyhledávání Googlu objevují výše.
– 21 % nakupujících stále věří, že platit přes mobil není bezpečné. Ukažte, že vám zákazníci mohou věřit a implementujte bezpečnou metodu platby.

Procento mobilních zákazníků internetových obchodů stále roste a tento růst se v nejbližší době rozhodně nezpomalí, tak se ujistěte, že právě Vaše stránka vyhoví potřebám všech nakupujících.


 

Jak rozšířit své internetové podnikání do zahraničí

Všichni víme, že se internetové obchodování těší za poslední dobu čím dál tím větší oblibě. Dnes jsme si pro vás připravili pár rad, jak toho co nejlépe využít a přilákat zákazníky i ze zahraničních lokalit – takové zahraniční prodeje totiž dokážou zvednout tržby až o 10-15 %. Dvacet procent mezinárodních nákupů má hodnotu více než (v přepočtu) čtyř tisíc korun, což je mnohem víc, než průměrná tuzemská objednávka. Šedesát pět procent zákazníků by dokonce bylo ochotno koupit stejný produkt ze zahraničí, když cena vyjde líp.

Internetové obchody využívající mezinárodních plateb a obchodů čeká bezesporu velký úspěch. Klíčem k úspěšnému zavedení je mít správně nakonfigurovaný proces objednávek – tak, aby co nejlépe vyhovoval požadavkům zahraničních zákazníků. To, co právě tyto zákazníky nejvíce odrazuje od úspěšného dokončení objednávky je ve většině případů bankovní systém, který není uzpůsoben k přijímání zahraničních plateb.

Co je tedy třeba učinit?

Je dokázáno, že devadesát tři procent zákazníků nejraději nakupuje zboží ve své vlastní měně, takže můžeme předpokládat, že nenabízením zahraničních měn ztrácíme hypotetické zákazníky. Pokud třeba dodáváte zboží na Slovensko a ceny máte pouze v CZK, je dost pravděpodobné, že hypotetičtí zákazníci ztratí zájem si ceny zboží manuálně převádět a produkty raději koupí u konkurence, která bude mít ceny už převedené do EUR. V PrestaShopu je jednoduché nastavit automatický převod měn podle aktuálního kurzu (a dokonce i definovat vlastní ceny pro jednotlivé měny), tak proč toho nevyužít?

Zamyslete se nad tím takhle – čím více měn bude váš obchod podporovat, tím více zákazníků přitáhne.

Pro zlepšení vztahů s mezinárodními zákazníky je také klíčové studovat a analyzovat data transakcí. Když je například evidentní, že spousta zákazníků opouští své nákupní košíky bez placení, je třeba se zamyslet nad tím, co se stalo špatně a kde vězí problém. Jsou jejich platby zamítnuty v bance, nebo je to vaším obchodem? Bojí se snad zákazníci, že se při transakci stanou obětí podvodu a jejich platební údaje budou kompromitovány?

Dejte zákazníkům důvod, proč mají věřit zrovna vašemu internetovému obchodu a oni to udělají. Možným důvodem, proč ztrácíte hypotetické zákazníky je strach z podvodu, ujistěte se, že je vaše platební brána dobře zabezpečena a uzpůsobena přijímat platby ze zahraničí.

Mezinárodní obchody jsou skvělou příležitostí, jak zvýšit své zisky a rozšířit povědomí o vašem internetovém podnikání, nebojte se toho využít! :-)


 

Oficiální PrestaShop kalendář pro rok 2018

Tým PrestaShopu každoročně vydává kalendář e-komerce, který vlastníkům obchodů pomáhá zvýšit zisky a optimalizovat prodejní strategie. Dvanáctistránkový kalendář obsahuje celkem šedesát obchodních tipů a triků pro úspěšný rok 2018.

Kalendář Vám pomůže obchod co nejlépe připravit na různé svátky a promo akce (Vánoce, Velikonoce, Den matek a podobné) – poradí Vám, jak na reklamu, propagaci, jak řešit zásobování, komunikaci se zákazníky (newslettery, sociální média apod.) a zaručí, že si udržíte nadhled.

Ať už jste začátečník či profesionál, kalendář Vám poradí, jak pár kliknutími zvýšíte obrat Vašeho eshopu. Od letoška nabízí Presta 1.6 a 1.7 i integrovaný modul Updates & Advice, který Vám přímo na nástěnku back office Vašeho e-shopu bude každý týden podle kalendáře zobrazovat aktuální rady a doporučení.

Kalendář ani modul nebyly zatím optimalizovány a přeloženy do češtiny, my ale věříme, že se dá velmi snadno pochopit a jeho rady jsou stále aplikovatelné.

Modul Updates & Advice se dá stáhnout z PrestaShop Addons.

Samotný kalendář je potom dostupný zde.


 

PrestaShop partnerství

Stali jsme se prvním oficiálním PrestaShop partnerem v České Republice.

https://www.prestashop.com/en/experts/web-agencies


 

Pár tipů, jak úspěšně optimalizovat Váš e-shop pro mobilní zařízení

Jen v roce 2016 utratili zákazníci eshopů po celém světe okolo 2 miliard dolarů. Studie dokázaly, že okolo 14 % všech prodejů se do roku 2020 bude odehrávat právě on-line. Čím dál více zákazníků přitom preferuje mobilní zařízení; podle studií by mělo v roce 2020 45 % prodejů tvořit právě nákupy z mobilních zařízení. Odhad je, že se do dvou let na internetu celosvětové tržby budou pohybovat okolo čtyř miliard USD.

Růst mobilní e-komerce je nevyhnutelný. Ukážeme vám pár tipů, jak optimalizovat vaše obchody co nejlépe.

Ujistěte se, že je vaše mobilní stránka dobře nastavena

Mobilní verze eshopu musí být dobře optimalizována pro mobilní zařízení. ic neodradí potenciální zákazníky tak moc, jako když se jim na mobilu nenačte stránka internetového obchodu tak, jak by měla. Pomalé načítání, nefunkční odkazy a špatné velikosti obrázků vám snižují konverzi zákazníků, tak co nejdřív investujte do pořádného mobilního designu.

Na to, abyste zaujali potenciálního zákazníka, máte jen pár vteřin. Nemůžete si tím pádem dovolit, aby vám jedna malá chybička v programování odradila návštěvníky. Jestli je vaše stránka už pár let stará a/nebo jste investovali spíše do designu stránky pro počítače, možná je čas váš eshop aktualizovat.

Spusťte aplikaci

I když se věta „na to existuje aplikace“ v posledních letech stala spíše vtipem mezi vlastníky chytrých telefonů, je pravda, že samostatná aplikace vám dovolí vytvořit pro zákazníky mnohem pohodlnější zážitek z nákupu.

Když si zákazník stáhne aplikaci, vytvoří si účet a přihlásí se, může nakupovat a objednávat kdykoliv jen bude chtít. To vám také dovolí sledovat skrze databázi aplikace jeho nákupy, historii vyhledávání a tím pádem bude jednodušší optimalizovat marketingové strategie.

Dobrá aplikace nabízí mnohem víc, než seznamy produktů, akce a slevy. Ať už aplikaci pro váš obchod navrhnete jakkoliv, prostředí aplikace vám dá více prostoru, než samotné webové stránky.

Nabídněte bezpečné možnosti platby

Největší starostí mobilních zákazníků je v současné době bezpečnost jejich dat; většina se mojí, že jejich citlivá data budou nějakým způsobem ohrožena, když zaplatí zboží svým chytrým telefonem. Pokud chcete zvýšit potenciální konverzi zákazníků, implementujte bezpečnou strukturu plateb a ujistěte své zákazníky o tom, že jsou jejich data u vás v bezpečí.

Pro největší zisk zkuste zjistit, které typy plateb vaši zákazníci preferují nejvíce, identifikujte nejpoužívanější druhy platebních karet a bran a ujistěte se, že je vaše mobilní stránka či aplikace podporuje.

Implementujte také možnost uložit platební údaje. Poslední věc, kterou chcete, je to, že zákazník dojde k objednávce a opustí ji o pár vteřin později a to jen proto, že zapomněl své platební údaje.

Zavedení těchto změn ještě dnes vám může pomoct přitáhnout více mobilních zákazníků, nebo ještě lépe, vašemu e-shopu zajistí úspěšnou pozici ve světě e-komerce v době, kdy bude čím dál tím víc zákazníků používat k nákupu právě své mobilní telefony. Tím, že se změnami začnete hned, budete v budoucnu mnohem více připraveni odpovědět požadavkům vašich mobilních zákazníků.


 

Pět tipů, jak založit a úspěšně vést internetový obchod

Jestli jste už někdy nakupovali přes internet, určitě se vám toto také stalo. Hledali jste po celém internetu ten jeden vysněný kus oblečení, a když jste konečně nalezli e-shop, který jej nabízí, byli jste nuceni stránku hned zavřít a vydali se hledat další.

Proč?

O společnosti nebyly na stránkách žádné důvěryhodné informace, e-shopem se špatně navigovalo, údaje o produktech a značkách byly nepřesné – celkově jste měli ze stránky špatný pocit.

E-shop jste rychle opustili, což určitě nebylo to, co vlastník obchodu chtěl.

Pokud chcete vést úspěšný internetový obchod, mějte na mysli, že si nejdříve musíte vybudovat respekt a důvěru zákazníků.

1. Začněte výběrem platformy

Platforma, na které poběží vás obchod je jako základ domu – stejně jako základ nese váhu domu, platforma by měla udržet obsah vašeho e-shopu, ať už jste malá večerka či internetový hypermarket.

PrestaShop(tm) nabízí levné a spolehlivé řešení svým intuitivním uživatelským rozhraním, tisícem šablon a modulů, které vám dovolí přizpůsobit vzhled a funkce vašeho internetového obchodu.

2. Seznamte zákazníky s vaší značkou přes stránku „O nás“

Jedním z nejlepších způsobů, jak přesvědčit zákazníky, aby produkty kupovali právě z vašeho e-shopu je skrze stránku „O nás“ – zkuste potenciální zákazníky seznámit s vaší značkou, historií, vašich cílů… Co napíšete, je jen na vás.

3. Budování důvěryhodnosti

Určitě nechcete, aby se zákazníci ve vašem obchodě cítili tak, jak jsme si popisovali na začátku článku – chceme, aby našemu e-shopu mohli věřit.

I když ještě možná nemáte statistiky o úspěšných prodejích vašeho podniku za minulá léta, důvěru u svých zákazníků můžete vybudovat tím, že zmíníte obchodní partnery či jiné podniky, se kterými jste v minulosti spolupracovali.

4. Podpora

Jedna z nejvíce frustrujících věcí při nakupování přes internet je, když máte dotazy ohledně produktů, či potřebujete pomoc a není možnost se kohokoliv zeptat. Internetové obchody nejsou jako kamenné – nikde nechodí pracovníci, kteří by byli ochotni zodpovědět vaše dotazy.

Tento problém můžete vyřešit tím, že svým zákazníkům nabídnete možnost vás kontaktovat, ať už přes modul nabízející chat přímo na vašich stránkách, či přes kontaktní formulář nebo e-mail.

5. Různé platební metody

Zákazníci si musí být jisti, že jsou jejich platební informace v bezpečí. Popřemýšlejte o tom, které metody platby budou pro obě strany nejbezpečnější a nejvýhodnější. Volba je vaše: PrestaShop nabízí řádku modulů specializující se na všechny různé formy platby, od platby internetovým bankovnictvím, přes PayPal, skrze kreditní karty nebo na dobírku.


 

5 důvodů, proč používat Prestashop

1. Lokalizace

Ať už spravujete svůj obchod z Česka, Slovenska či odkudkoliv ze světa, Prestashop bude podporovat Vaši měnu a jazyk. 

Z oficiálního webu se vždy dají stáhnout jazykové balíčky vytvořené komunitou.

Presta také podporuje pro jeden obchod více měn i jazyků zároveň, takže si Vaši zákazníci mohou vybrat jejich preferovanou měnu. Nepotřebujete tak vlastnit více internetových obchodů pro různé lokace, Prestashop hravě zvládne prodávat globálně.

2. Šablony a moduly

Moduly a šablony Vám umožní naprosto změnit a upravit vzhled Vašeho eshopu, často i zdarma či velmi levně. Pokud Vás toto zaujalo, podívejte se na kolekci námi vybraných šablon zde.

3. Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Zobrazování odkazů na Váš obchod ve výsledcích Google vyhledávaní dokáže hodně ovlivnit to, jak bude Váš obchod úspěšný. Naštestí je Presta velmi dobře uzpůsobená k spolupráci s vyhledávači.

Prestashop automaticky tvoří k vašim produktům krátké a srozumitelné URL adresy, podporuje vlastní meta informace jako názvy a klíčová slova produktů, kategorií a stránek, a je také plně kompatibilní s Google Analytics.

4. Bezpečnost

Presta plně podporuje SSL (Secure Socket Layer) certifikáty. Osobní údaje, tj. hesla a cookies se zakódují tak, že k nim nebude možné získat neautorizovaný přístup a Vaše údaje zůstanou v bezpečí.

5. Jednoduchá a intuitivní správa obchodu

Přes takzvanou ‚Back Office‘ je velmi jednoduché spravovat objednávky, nastavovat slevy a mít přehled o všem Vámi prodávaném zboží. Hned úvodní nástěnka nabízí jednoduchý přehled o vašich výdělcích a celkových prodejích, a celý Back Office je velmi profesionální a intuitivně rozvržený.

Prestashop je nejlepší volba pro majitele obchodů, protože jim dovoluje spravovat jejich podnik tím nejefektivnějším způsobem.


 

Presta je nyní celosvětově dostupná na Microsoft Azure Cloudu

V červnu tým PrestaShopu ohlásil plánovanou spolupráci s Microsoftem a nyní je program k dispozici i přes Microsoft Azure Cloud.

Co to pro Vás znamená? To, že můžete Prestu nyní získat přes Marketplace Microsoft Azure, kde je ji možné dostat už s předem nakonfigurovanou infrastrukturou, připravenou ke spuštění Vašeho internetového obchodu.

Ať už jste prodejce připravující se na založení e-shopu nebo firma, která hledá výkonné řešení, PrestaShop zvládne vyhovět Vašim požadavkům. Už bylo vyvinuto pár před-definovaných infrastruktur a v příštích týdnech budou dostupné další.

Více informací můžete najít zde.


 

Verze 1.7.1 je nyní dostupná!

Update se zaměřuje na čtyři hlavní body:

Nové prvky:

  • Návrat několika původních modulů: cross-selling, zvláštní nabídky/slevy, nejprodávanější produkty, atd.
  • Lépe ovladatelná back office s jednotným vzhledem pro mobilní zařízení
  • Tlačítko „Aktualizovat všechny moduly“
  • Praktické zkratky na stránce produktů
  • Aktualizace modulu „1-click upgrade“
  • Paypal modul pro PS 1.7

Vylepšení: Nové designové prvky a úprava detailů

Stabilizace: I přesto, že verze 1.7 vyšla jen šest měsíců po alfa/beta verzích, mnozí čekali až na vydání stabilní verze 1.7.0.0, dokonce i 1.7.0.1. Přijali jsme vaši zpětnou vazbu, vyslechli vaše očekávání a odpověděli verzí 1.7.1.

Výkon: Vyřešili jsme pár překážek, abychom zajistili plynulý chod vašeho eshopu jak pro zákazníka, tak pro vás.


 

PrestaShop slaví 10.let !!!
Přejeme Vše nejlepší do další dekády nejúspěšňejšího eCommerce free software !!!


 

Úspěšná Migrace na PrestaShop

 

 

Naše metoda je založena na třech hlavních bodech:

 

1 / Příprava na migraci

Při přechodu na PrestaShop je nutné přemýšlet o otázkách jako je ergonomie, design, nástroje, funkce, cíloví zákazníci, atd.
Tyto body jsou důležité, protože určují celkovou tvář projektu. Pak lze získat představu v plném rozsahu, abychom dosáhli efektivity a zvýšení prodeje.

Migrace se musí vejít do Vaší strategie. Jaké jsou vaše ambice a cíle? Analýza je nutná k zaháhení akce, která vám pomůže dosáhnout svého cíle.

 

2 / Překonání technických omezení a migrace dat

Toto je jádro fáze migrace. Zda současný eshop používá řešení, která jsou na trhu již známa pro bezpečnou migraci dat a zachování jeho celistvosti. Nicméně, některé eshopové systémy používají méně známé či méně konkrétní řešení, které vyžadují technické šetření, než bude moci data přemigrovat. Proto provedeme důkladnou analýzu. Po důkladné technické analýze přistoupíme k integraci dat.

Další je analýza kvality stránek: SEO, fotky produktu, popis, specifikace produktů, atd.  Existuje řada základních marketingových požadavků, se kterými Vám pomůžeme.

 

3 / Strategie SEO

Toto je páteří migrace, základem, na němž je budoucnost vašeho eshopu postavena.Chcete-li zachovat SEO hodnotu stránek, přesměrujeme všechny url adresy, jako je úvodní stránka, specifikace produktu, kategorie, stránky CMS, atd.
Prozkoumáme všechny možnosti pro zachování SEO hodnoty stránek, takže přenos půjde tak hladce, jak jen to je možné.